8 teknologitrender for bedre møter

Digital globe

Den digitale tidsalderen forvandler hvordan møter planlegges og avholdes. Men det betyr ikke at møter ansikt til ansikt hører fortiden til. Det er fortsatt aktuelt med både store og små møter, som gir en langt rikere opplevelse. Så hvordan bør man ta fatt på møter i dagens teknologiske tidsalder, med teknologi som endrer seg i så høyt tempo? Vi pratet med Corbin Ball, en internasjonal foredragsholder, konsulent og ekspert på balanseforholdet mellom teknologi og produktivitet, og ba om hans synspunkter på hvordan møtevirksomhet endrer seg:

8 teknologiske møtetrender som du bør vite om:

Dette er spennende tider. Teknologiverdenen bobler over med ideer for å bidra til at møteplanleggere, utstillere, møtesteder og andre møtedeltakere gjør en bedre jobb og bidrar til en forbedret deltakeropplevelse.

1. Elektronisk bestilling

Små møter (50 eller færre delegater) er en stor andel av de 1,8 millioner møtene som avholdes i USA hvert år. Programvareselskaper for arrangements- og arealplanlegging tilbyr elektroniske bestillingssystemer hvor brukerne kan søke etter arealtype og -størrelse, inkludert hoteller, restauranter og til og med båter.

Man using a laptop and smartphone for booking hotel online

2. Finn det som passer deg – med AR er

Google Maps er kanskje førstevalget ditt når det gjelder å komme deg rundt. Men når det gjelder å navigere fra stand til stand på et utstillingsområde, blir det fort litt mer vanskelig. Interaktiv virkelighet (AR – Augemented reality), en teknologi som forstørrer et datamaskingenerert bilde for brukerens øyne, er siste skrik. AR-teknologien bruker for eksempel mobiltelefonkameraet ditt, men etter hvert vil AR-briller kunne hjelpe deg med å interagere og navigere på innendørsarealer.

Augmented Reality

3. Chatbots klar til bruk

Mer enn noe annet kan man si at eksplosjonen av stemmeaktiverte systemer, som Amazons Alexa og Google Home, beviser de voksende mulighetene bak chatbots. Men i folksomme områder virker ikke stemmegrensesnittet like bra. Nå begynner tekstbaserte systemer å svare på spørsmål, samle tilbakemeldinger og engasjere deltakere under arrangementer.

man using chatbot on cellphone

4. Digitale planleggere

Informasjonsstyringssystemer modnes mer og mer. Skybasert arrangementsteknologi og avanserte API-er samler og analyserer informasjon på stedet og kobler den med CRM-verktøy. Eventbrite, et enkelt, forbrukerorientert arrangementssystem for invitasjon, registrering og billettkjøp, er en slik planlegger. Andre alternativer har funksjoner som arbeidsflyt-kart og samarbeidsverktøy.

5. Mer hacking, mer sikkerhet

Nylige databrudd peker på økt og mer sofistikert hackingaktivitet. Som planlegger kan du sørge for at selskapet som står som arrangør, overholder betalingskortstandarder og lagrer deltakeropplysninger på en trygg måte. Personlig bør du bruke sterke passord, sikre at antivirusprogrammet er oppdatert og vurdere flertrinnsidentifisering.

6. Enkel innsjekking

Automatiserte innsjekkingsterminaler blir standard ved mange arrangementer. For mindre arrangementer kan gjesteliste på innsjekkingsapper eliminere tunge regneark og mange tillegg som QR-koder for å bekrefte innsjekking når spesielle gjester ankommer.

7. Personlige møter

Før gikk mye av det som hendte på arrangementet eller messen tapt etter møtet. Men arrangementer og messer er nå en informasjonsgullgruve om deltakerinteresser, bevegelser og interaksjoner. Slik informasjon kan hjelpe møteplanleggere til å forbedre fremtidige arrangementer og skape en rikere, mer personlig opplevelse for deltakerne.

business people planning meeting

8. Møter ansikt til ansikt forsvinner ikke

Til tross for økningen i virtuelle møter vil fagmesser og møter ansikt til ansikt forbli viktige. Så lenge deltakerne blir informert, underholdt og vartet opp, kan en arrangør holde dem engasjert over flere dager. Mulighetene for å bygge nettverk, avholde idemyldring og utvikle relasjoner er vanligvis langt større med personlige møter.

Ansatte som er like engasjerte som deg

Teknologi er stadig viktigere for å levere en god opplevelse, men en personlig tjeneste, levert av profesjonelle og erfarne planleggere, er en av de viktigste faktorene for et vellykket og minneverdig møte. Med grunnlag i kundeløftet for varemerket vårt, «hvert øyeblikk teller», lover Radisson Blu at du kan forvente personlig veiledning som tar hensyn til detaljene som er viktigst for deg – uansett hvor stort eller lite arrangementet ditt er, eller om du skal avholde det globalt eller lokalt.

Radisson Blu Stansted meeting room

Opplev minneverdige møter over hele verden med Radisson Blu.

Fortell oss hva du mener