Det gode partnerskapet

Gjensidig tillit og et profesjonelt – og hyggelig – samarbeid gjennom flere år er bakgrunnen for det ideelle partnerskapet som har oppstått mellom Radisson Blu Plaza Hotel Oslo og kurskunden Compusoft. En ekte vinn-vinn-situasjon.

 

I 33. etasje i Oslos landemerke og Norges største hotell, Radisson Blu Plaza Hotel, ligger møtelokalet Østmarka. Og det skal være dette rommet som bookes når Henrik Bækhus fra firmaet Compusoft starter planleggingen av sitt neste kurs. Østmarka er bare ett av hotellets flere enn 30 konferanselokaler, men det er her han føler seg trygg, hjemmevant og vel tilpass som kursleder. Utsikten er nydelig her opp fra, utover gamlebyen og selvfølgelig et hjørne av Oslofjorden.

Men det er ikke bare Østmarka som gjør Henrik Bækhus til stamkunde på Plaza. Det er i like stor grad vissheten om at han blir tatt godt imot, får litt ekstra omsorg og at han kan være sikker på at alt fungerer som det skal når han 4–6 ganger i året gjennomfører IT-kursene sine her.

«Servicen er god, og de konferanseansvarlige er svært kundevennlige. For meg er det viktigste at det er gjensidig tillit, og at dialogen er god og konstruktiv.  Det er jo det, pluss servicen mange bedrifter – også hoteller – selger i dag, og ikke nødvendigvis prisen. I disse konkurransetider er prisen stort sett den samme over alt for de samme ytelsene.  Samarbeidet vårt med hotellet er basert på gode rutiner oss imellom, og det er grunnen til at vi fortsetter å bruke Plaza», sier Henrik Bækhus.

Variasjon i serveringene

Compusoft hører hjemme i Sarpsborg, 100 km sørøst for Oslo, og har spesialisert seg på PC-baserte tegneprogrammer til innredning av kjøkkener og bad. Firmaet har datterselskaper over store deler av Europa, og Henrik Bækhus er ansvarlig for opplæringen av de ansatte hos de norske forhandlerne som bruker programmene i rådgivningen og servicen overfor deres individuelle kunder.

«På kursene er det vanligvis rundt 11 deltakere om gangen, og alle sitter med hver sin PC i et klasseromsoppsett. Vi er ikke så utradisjonelle i kursene våre, og pausene foregår i det samme lokalet som vi underviser i. Men det er mulig å reise seg opp, få litt luft og gå rundt for å snakke med de andre kursdeltakerne», sier han.

«Til gjengjeld sørger vi for at det ikke blir satt frem to like pauseserveringer i løpet av de to-tre dagene kursene varer. Vi liker å gjøre det lille ekstra for Henriks gjester, og kan for eksempel overraske dem med noen lekre sjokoladehjerter», forteller M&E Sales Manager Nina Borch.

«På samme måte legger vi litt variasjon inn i lunsjen som serveres i restauranten i 3. etasje og består av en hovedrett og en dessert.  Tilbakemeldingene til kongressvertene våre er alltid utrolig positive, og det gleder vi oss selvfølgelig over. Alt i alt må nok Henrik og Compusoft kalles en ønskekunde!

Av Lars Blicher-Hansen

Fortell oss hva du mener